måndag 11 februari 2013

Virkad mössa med Puffstitch

Jag hittade ett så roligt mönster på en mössa med puffstitchvirkning när jag var inne på bloggen kungen och majkis. Jag hade aldrig virkat puffstitch innan men det fanns en väldigt bra film på youtube som visade alla steg. Här kommer du till kungen & majkis puffstitch mössa och här hittar du beskrivningen på youtube.

Jag använde garnet Drops Merino extra fine och virknål nr 4. För att få till rätt storlek följde jag inte filmen helt, utan gjorde fler ökningar och enkelvarv. Mössan gick väldigt fort att virka och det var riktigt roligt att lära sig något nytt.

Efter att jag virkat den lila mössan till min systers kompis söta dotter, beställde min jobbarkompis en till sin brorsdotter. Så än så länge har det hunnit bli två mössor och fler kommer det nog bli.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar